Od 1. novembra, 106 blagajni Elektroprivrede Srbije (EPS) prestaju sa radom, a građani će od 1. februara 2025. moći da plaćaju račune samo na blagajnama u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu i Kraljevu.
Ova promena znači da će računi za struju više moći da se plaćaju bez provizije samo za elektronske transakcije. Šalteri za reklamacije i informacije i dalje će ostati dostupni.
Prema rečima Jadranke Ristić, direktorke Direkcije za javne nabavke, odluka o smanjenju broja blagajni došla je zbog digitalizacije i smanjenja troškova. „Čak 87% građana plaća račune za električnu energiju putem portala EPS Uvid u Račun, banaka ili Pošte Srbije, dok samo 13% koristi blagajne EPS-a“, izjavila je Ristić.
S obzirom na smanjenje broja korisnika blagajni, od 1. novembra do 31. januara 2025. godine, radiće samo pet blagajni u najvećim gradovima.
Ristić je takođe naglasila da su svi zaposleni na blagajnama obučeni i biće raspoređeni na druge poslove. Kako bi olakšali plaćanje za građane koji nisu iz ovih gradova, EPS nastavlja s unapređenjem poslovnog sistema.
Kupci koji plaćaju račune elektronski dobiće popust od 30 dinara na sledećem računu. Takođe, EPS nudi dodatni popust od 50 dinara za one koji se opredele za primanje elektronskih računa.
Mobilna aplikacija „EPS Uvid u račun“ omogućava korisnicima da jednostavno prate potrošnju, plate račune i provere zaduženja. Aplikacija je dostupna na platformama iOS i Android i može se besplatno preuzeti.
Ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović Handanović objasnila je kako aplikacija funkcioniše, naglašavajući važnost unosa ID broja sa računa kako bi korisnici mogli da prate svoje obaveze.
Ova promena dolazi u skladu sa trendovima digitalizacije i sve većim interesovanjem građana za elektronske usluge, dok EPS nastoji da unapredi usluge i olakša proces plaćanja.