Šesti Međunarodni sajam voćarstva, povrtarstva i vinogradarstva, Agro Belgrade 2025, održaće se od 30. januara do 1. februara na Beogradskom sajmu. Ovaj događaj već je prepoznat kao ključna platforma za povezivanje domaćih i regionalnih proizvođača sa međunarodnim distributerima, maloprodajnim lancima i ključnim kupcima.
Bogat program i prilike za povezivanje
Pored izložbenog segmenta, sajamski program uključuje i B2B zonu, gde će proizvođači moći da ostvare individualne sastanke sa kupcima iz zemalja poput Švajcarske, Velike Britanije, Rumunije i drugih. Tradicionalno, sajam nudi i konferencijski program sa temama koje obuhvataju tržišne trendove, prognoze za 2025. godinu, izvore finansiranja i specifične zahteve inostranih tržišta.
„Dolaze nam odlični kupci sa dugogodišnjim iskustvom na tržištu voća i povrća. Na primer, distributeri iz Švajcarske traže profesionalne proizvođače sveže paprike, šljive i bobičastog voća, dok britanski distributeri pokazuju interesovanje za sveže i prerađeno voće“, izjavio je Vladimir Živanović, direktor sajma Agro Belgrade.
Srbija na mapi svetskih tržišta
Srpski sektor voća i povrća učestvuje sa oko 4% u ukupnom izvozu zemlje, što predstavlja značajnu vrednost od milijardu evra godišnje. Među najvažnijim izvoznim artiklima su smrznuta malina (320 miliona evra u 2023. godini), sveže jabuke (90 miliona evra) i borovnice, čiji je izvoz u poslednjih pet godina porastao pet puta, na trenutnih 33,5 miliona evra.
Iako srpski agrar beleži rast u nekim segmentima, pad izvoza u Rusiju i konkurencija iz zemalja poput Ukrajine i Poljske otvaraju pitanje daljeg unapređenja. „Najveći izazov domaćih proizvođača je efikasniji pristup tržištu. Sajmovi poput Agro Belgrade pružaju manjih firmama i udruženjima priliku da predstave svoje proizvode i povežu se sa ključnim kupcima,“ istakao je prof. dr Nenad Magazin, dekan Poljoprivrednog fakulteta u Novom Sadu.
Partnerstva i podrška
Agro Belgrade 2025 realizuje se u saradnji sa USAID-ovim projektom Velika mala privreda, Ministarstvom poljoprivrede, Sekretarijatom za poljoprivredu grada Beograda i Privrednom komorom Srbije, dok je prijatelj sajma kompanija Budimka.
Ovaj događaj predstavlja ne samo priliku za unapređenje poslovanja domaćih proizvođača, već i značajan korak ka pozicioniranju Srbije na svetskoj mapi voćarske i povrtarske industrije.